Banking Services Solutions. Find out more >> · Corporate Services Solutions About · Newsroom · Nets Stories · Careers · Announcements · Top-up Locations. Al-Hayat is a London-based, pan-Arab newspaper owned by Saudi Prince Khalid bin Sultan, . Currently, Al-Hayat is organized under the larger umbrella of Dar al -Hayat (Arabic: دار الحياة “Publishing House of Life”). Al Hayat started a digital service in October , with a web site accessible worldwide. In May , the. OpenNet Initiative Blog, ”Restriction on Internet Use in the Middle East on the Rise: Internet Dar al-Hayat, ”Baramij Malomatiya tadbut elaqat al-Jumhur bemaqahi

Author: Kajigrel Gogore
Country: Argentina
Language: English (Spanish)
Genre: Environment
Published (Last): 12 March 2015
Pages: 127
PDF File Size: 18.31 Mb
ePub File Size: 7.38 Mb
ISBN: 385-1-70547-256-9
Downloads: 8016
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Mulkis

NETS services resume after hour-long disruption

Who’s Who in the Arab Media”6 February Archived from the original on 20 May The Times report described the newspaper as a source of “iconoclastic interviews” and “having the most influential cultural pages anywhere in the Arab worldand opening opinion pages to radical reactionary Muslim fundamentalists and virulent anti-religious liberals, pro-Iraqi [under the Saddam Hussein regime Arab nationalists as well as conservative gulf Arabs.

Al-Hayat remained accessible to Lebanese readership only through an online daralhzyat. Two security guards were wounded by one of the bombs as it exploded at the headquarters. Dwralhayat the center was moved to Beirut in The same month, Al-Hayat stopped printing it’s Lebanese edition of the international version of the paper. Daralhsyat other newspapers, it must compete with television news, social media and fast-paced internet information sources.

Domain Security, DNS Trails and IP Tools | SecurityTrails

In Maythe digital service began serving mobile media, tablets and mobile phones daralhayag interactive features. All articles with dead external links Articles with dead external links from June Articles with permanently dead external links Use dmy dates from April Pages using infobox newspaper with unknown parameters Articles containing Arabic-language text All articles with unsourced statements Articles with unsourced statements from September Articles with unsourced statements from January Wikipedia articles with GND identifiers.


Un civil War of Words: Although the assassin’s motive was never conclusively determined, investigators linked the shooting to the newspaper’s criticism of the Arab nationalist movement. Views Read Edit View history. Retrieved 21 October The New York Times.

It is more critical of the Saudi government than its main rival, Asharq Al-Awsat.

Their columns along with selections from other regular columnists are routinely translated into English and made available on the paper’s website. Retrieved 4 May As of that year, the newspaper had a daily circulation of aboutand was staffed by Muslim, Christian and Druze editors and reporters who formed “a highly professional team”, according to a report in The New York Times. While Saud Al Rayes [17] holds the position of editor in chief, Jameel Theyabi is the assistant editor in chief of the Saudi Edition, [4] which was launched inand has increased circulation in Saudi Arabia from 20, to almostIn Junethe Beirut bureau of the newspaper was closed due to financial difficulties.

In Segvicesthe newspaper scooped every other news organization by breaking the news about the secret Oslo talks between Palestinians and Israelis. It was a pioneer among Arabic newspapers in form, mixed news and commentary, professional editing and use of modern communication technology. Retrieved 25 April Al-Hayat was seervices by its founder Kamel Mroueh in Beirut in January 28,25 Safar H as an independent international Arabic daily political newspaper.

The First “Scoop ” “. Its publisher reaffirmed those origins on reviving it inwith London as its base. Jihad Al Khazen, who was also the founding editor in chief of the rival pan-Arab newspaper Asharq Alawsat[19] writes a twice weekly column called “Ayoon wa Azan” Arabic: The newspaper’s motto is Arabic: Archived from the original on 11 May In late Augustthe Saudi government banned distribution of Al-Hayat within the Kingdom for less than a week.

The three offices in Saudi Arabia reflect the paper’s focus on the country as well as the regional division into central Riyadhwest Jeddahand eastern Dammam editions. The original Al-Hayat started as a Lebanese daily newspaper.


The New York Times reported on the allegations the following day, citing the reports in Al Hayat as evidence of strained relations between Hamas and the Syrian government, as a result of the Syrian uprising.

NETS services resume after hour-long disruption – Channel NewsAsia

Edward Said of Columbia University was a frequent contributor. Archived from the original on 27 June The newspaper “is regarded as by far and away the best and nte intensely daralhsyat Arab newspaper”, according to a article in The New York Times.

The international page edition generally contains eight pages of political news with marked differences from the front page focus of the Saudi edition. On 23 OctoberSaudi censors banned Al-Hayat because the edition contained an open letter from 67 American intellectuals that defended the War on Terrorand called upon their Saudi counterparts to condemn “militant jihadism” and to further delegitimize the concept by calling such actions un-Islamic.

In Januaryat least 14 letter bombs were mailed to the newspaper’s headquarters in London and its bureaus in New York, Washington and Riyadh. Its three daily editions cover local affairs in Jeddah, Riyadh and Dammam in addition to international news from the Arab world.

Archived from the original on 26 December ByAl-Hayat shocked its Arab readership by establishing a bureau in Jerusalem. Khalid bin Sultan ; [1] Dar al-Hayat. Other important sections include the features page, the opinion page, an extensive business section 4 pagesa culture and arts page, and a sports section 2 pagesin addition to other rotating neg on youth, as well as a miscellaneous section.